نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول24خرداد

بنده خودم ­و شما خواهران­ و برادران بزرگوار را به راه خداوند و راه تقوا دعوت می­کنم (اتقوا الله) انشا الله در شأن خداوند متعال بتوانیم تقوا را رعایت کنیم.

­میلادهای با سعادت امام سجاد(ع) که امروز است و حضرت ابوالفضل(ع) و روز چهارشنبه که ولادت باسعادت امام حسین(ع) می­باشد را تبریک می­گویم.

مخصوصاً امروز که میلاد امام سجاد (ع) است امامی که مظهر سجده و بسیار سجده کننده در محضر خداوند بود و زین العابدین یعنی زینت عبادت کنندگان محسوب می­شود لذا گوشه­ای از کرامت آن بزرگوار را برای شما عرض میکنم.

بندگی امام سجاد (ع) امری بدیع نبود، خاندان رسول الله که از خود رسول الله آغاز می­شود خاندان عبادت و بندگی بود خداوند به ایشان دستور داد (یا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ - قُمِ اللَّیْلَ إِلاَّ قَلیلاً) بر پیامبر واجب بود که نماز شب بخواند اما ایشان آنقدر عبادت و بندگی کردند که قرآن به پیامبر دلداری داد و (ما انزلنا علیک­القرآن لتشقا) یا رسول الله ما قرآن را نازل نکردیم تا مایه مشقت و سختی برای تو باشد، امیرمؤمنان و فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسین اینان مظهر بندگی خداوند هستند اما مظهر و نمونه از بندگی خداوند آقا امام سجاد(ع)هستند، که بنده این میلاد را تبریک عرض میکنم.

 انشاالله تلاش کنیم که این ایام برایمان مایه تقرب و نزدیکی به خداوند باشد یک نمونه از آن را ابن آشوب طاووس نقل می­کند: در نیمه های شب به مسجد رفتم دیدم که شخصی که بعداً فهمیدم امام سجاد (ع) است آن امامی که هنگام وضو گرفتن رنگشان زرد می­شود و مردم تعّجب می­کردند و می­پرسیدند که ای فرزند رسول الله چرا این چنین شدید، خیلی درس مهمی است برای انسانها.

 بعضی مواقع انسان می­خواهد خودش را به خاطر خداوند به مشقت بیندازد یک فرد به ظاهرخیرخواه بیان می­کند که انسان نباید خودش را به زحمت بیندازد و این دلسوزی­در حقیقت دوست نادان است که بعضی مواقع سعی می­کنند (طریق ان سبیل الله) کنند و اما امام سجاد(ع) که ازخوف وخشیت­ خداوند در هنگام وضو گرفتن هم رنگشان زرد می­شود و زمانی که دلیل آن را می­پرسیدند در جواب می­فرمودند : اگر می دانستید که من به محضر چه کسی می روم؟ این سؤال را نمی­کردید؟!

بعضی مواقع که آیه­های قرآن و روایاتی بیان می­شود بیدار نمی­شویم فرقی نمی­کند امام سجاد(ع) باید برایمان الگوباشد مخصوصا در زندگی.

ابن آشوب طاووس نقل می­کند: که­مشاهده کردم که­حضرت برای­عبادت آماده شدند و فرمودند: که خداوندا ستارگان در آسمان پدیدار شدند که ازحکایت از شب شدن روز است (غلقت الملوک ابوابها) تما می­پادشان­درهایشان بسته شد(واقامت علیها راسها ) نگهبانان پادشاهان در جلوی در نگهبانی می دهند چشمها به خواب رفتند و مخلوقات در خوابند اما چه قدر زیبا بیان می­کنند (وبابک مفتوحاً لسائلین) اما خداوند مهربان درگاه تو برای گدایان باز است مخصوصاً در وقت شب، خداوند فرموده است که درهای رحمتش در شب بازتر است و رحمت خداوند بیشتر نازل می­شود اینان را به محضر خداوند عرض کرد و فرمود: خداوندا به درگاه پر از رحمت توآمده ام، تا دیدار رسول الله را بر من عنایت کنی، عزیزان توجه داشته باشیم این حرفها را کسی می­گوید که نوه رسول االله است، فرزند رسول الله است.

 من قبلاً هم عرض کرده­ام این کلمه خداوند کریم است انسانهای زیادی را به جهنم رهسپارکرده است، استفاده نابجا از این کلمه ( خداوند کریم است) اولاً خداوند حکیم است حکمت خداوند نباید باکرامت خداوندی زیر سؤال برود!؟ امام سجاد(ع) می­فرمایند (یامن یجیبو دعا المتعضو فی الظلم) ای کسی که در تاریکی دعای بیچارگان را مستجاب می­کنی( به حق بیت والحرم) خداوندا به اشک چشمم رحم کن تورا قسم می­دهم به بیت الله الحرام (اتقرمی فی النار یا آیت المنا)خدایا مرا می سوزانی درعذاب درحالی که امیدم به توست؟(فاین رجایی طیطو) آمدهام به در گاه تو پروردگارا.

طاووس بیان می­داردکه جلوتر رفتم سر برزانوان حضرت گذاشتم و دیدم که های های گریه می­کنند، حضرت صدازدند که این کیست؟ که من را از ذکر خداوند دور کرده است عرض کردم آقا، من طاووس هستم.

 طاووس می­پرسدای فرزند رسول الله جد شما که رسول الله است، امیرمؤمنان است و مادرتان فاطمه زهراست شما چرا چنین گریه می­کنید فرمودند: طاووس نشنیده­ای که خداوند متعال در قرآن می­فرماید: (واذا نفخه فیالصورتلان صاروبینهم) وقتی که حضرت عزرائیل در صوردمید نسبها برداشته می­شود فقط آن چیزی که می­ماند عمل انسان است( لا یتساعلون) از نسب سوال نمی­کنند از عمل فرد سوال می­کنند هر کسی باشی فقط خداوند از توعمل می­خواهد.

مؤمنان بیایید از خواب غفلت بیدار شویم، خودمان را گول نزنیم این روایات­ها برای درس گرفتن ما انسانهاست.

 ازحالات آیت الله بروجردی (رض) نقل می­کنند که وقتی آیه ای از جهنم خوانده می­شود های های گریه می­کردند و وقتی سؤال می­کردند؟ عرض می­کرد اینان آیه های عذاب است و من به این عذابها طاقت ندارم.

 به خاطر همین در بعضی محافل ما را گول می زنند پس بیدار باشیم و با شعارهای گمراه کننده گول نخوریم از انسان عمل می خواهند از انسان خوف و خشیت الهی را سؤال می­کنند بعد می­فرماید:(  فمن ثقلت موازینه اولئک هم المومنون ) کسانی که وزن اعمالشان در ترازوی الهی سنگین باشد آنها نجات پیدا می­کنند ( فمن حقت مواضینهو).

 بعضی مواقع آیه ای را در مراسماتی بیان می­کنیم،­ می­گویند در فلان روضه فلان خرافات را بیان کردند، گویا این شعارهای خرافی حاکم بر خداوند است نه؟ ائمه اطهار فرمودند: که فرمایشات ما را با قرآن تطابق دهید اگرمطابق نبود از بین ببرید البته­عرضه به قرآن­هم توسط متخصصین­باید انجام­گیرد (ومن­خبط مواضینهوواولئک الذین خسرو فی انفسهم فی جهنم خالدون) اما وای به حال کسانی که در روز قیامت وزن اعمالشان سبک باشد کسانی که خودشان را گول زدند، زیان کارهستند و تا ابد در جهنم خواهند ماند (حل فعو وجوههم نار) صورت­هایشان را جهنم خواهند سوزاند (فهم فی هاالفن) لبهایشان در عذاب و آتشمی­سوزد و آویزان می­شود ( لتسکنم علم فی تکم آیاتنی فی کفرا لکم وکنتم بهاتکذبون) آیا آیات الهیبرای شما خوانده نشد؟و شما فکر کردید دروغ است و آن راتکذیب کردید (وقالو ربنا قرقت علینا شقوتناقومنا ظالین) فریاد می­زنند خدایا ما فریب خوردیم و ما گمراه شدیم (رَبّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ) خداوند ما را ازجهنم طرد کن و اگر باز هم اعمال بد انجام دادیم(قالب سعو فی و لا تکلمون) در جهنم بمانید و حرف نزنید و جواب نهایی خداوند چنین است و این آیات هستند که امام سجاد(ع) را در نیمه های شب به مسجد می­آورد تا در محضر خداوند گریه کند( حاج آقا خاتمی در درس اخلاقشان می فرمودند: این روایات و عبادات برای انسانهاست تا به محضر خداوند بروند و با خداوند التماس وتضرع وزاری کنند تا خداوند هم نظری کند).

 هشام ابن عبدالمک آمد تا در مکه طواف انجام دهد و تا نزدیکی حجرالاسود رفت تا زیارت کند ولی فشار جمعیت اجازه ندارد و مجبور به برگشت شد اما زمانی نکشید که وجود نازنین امام سجاد (ع) به خانه خداوند مشرف شدند خواستند که زیارت کنند همان که ایشان جلو آماداند جمعیت گویا ناخوداگاه دور شدند یک نفر هم در کنار حجرالاسود نماند و حضرت با آرامش شروع به زیارت کردند از هشام ابن عبدالملک سؤال کردند این چه کسی است که مردم این چنین با احترام با او برخورد کردند و او جواب داد نمی­شناسم در حالی که ایشان را می­شناخت، تا ولایت نباشد جامعه اصلاح و آباد نمی شود و اصلاحات انجام نمی گیرد.

حرضه از شعرای اموی بود در آنجا ایستاده بود گفت ای هشام تو نمی­شناسی ولی من می­شناسم (هو الذی تعرفول بتا وابیتو یعرفهووالحرم والذیاحمدوالمختار صلا علیهو  الهیماجرم) اما بیت وحرم مکه می­شناسد این فرزند پیامبر آن کسی که پدر او احمد مختار است تازمانی که قلم کار می کند خداوند متعال به این خاندان سلام و درود می­فرستد و اینان نور متعالی و الهی هستند.

عزیزان آن گریه های شبانه بود که درابهت و نور وجود و سیمای امام سجاد(ع) مطلعلع می­شود قدر اهل بیت را بدانیم اینان سرمایه های گرانقیمتی هستند در دستان ماهستند.

اگر نگاهی به ترکیه داشته باشیم ترکیه ای که چندین مدت است علیه کشور سوریه است و مسلمان کشی را ترویج میدهد الان به چه گرفتاری­های مبتلا شده است چرا کشورهای غربی چاره جویی نمی کنند به خاطر دوری از خداوند است.

 ازامام سجاد (ع)نقل می­کنند روزی یکی ازحکام وقت قسمتی از زمین­های ایشان را غصب کرده بودند آماده­اند گفتند بروید شکایت کنید ایشان فرمودند: بندگان خداوند من به محضر خداوند میروم و در کنار کعبه ازخداوند دنیا را نمی­خواهم والان بروم واز فلان پادشاه دنیا را بخواهم وای برکسانی که در این روز هم احساس می کنند می­توانندعزت ایران را بفروشند عزت ولایت را بفروشند.

 

خطبه دوم24خرداد

1.     نده خودم و  شما خواهران و  برادران بزرگوار را به تقوای الهی دعوت می­کنم خداوند متعال انشا الله همچنان که در سوره مؤمنان اوصاف مؤمنین را بیان می کند (الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ)

   همچون مومنین با خشیت وخوف الهی را در قلب­های ما قرار دهد تا  خوف دشمن از قلب­هایمان برطرف شود همه شما را مخصوصاً خودم را به تقوای الهی دعوت می­کنم.

اشاره ای به اوصاف حضرت عباس می­کنم ازامام صادق(ع) چنین بیان می شود (این عباس نافذ البصیرة)عباس­چراعباس­شود؟ چون­دارای­بصیرت بود حدَت بصرمهم نیست آن چیزی که مهم این است که انسان با چشم دل ببیند قرآن می­فرماید: چشم صورت نابینا می­شود اما چیزی که مهم است این است که چشم دل نابینا نشود خیلی ها چشم داشتند ولی چشم بصیرت نداشتند و هلاک شدند­اما حضرت ابوالفضل(ع) زمانی که چشمش تیرخورد حمایت ازامام خود را از دست نداد.

یکی­ازشیعیان­امام هادی(ع) به محضر امام شرف یاب شد در حالی که نابینا بود عرضه داشت ای فرزند پیامبر دعا کنید چشمهای من بینا شود تا که لحظه ای شما را ببینم و باز هم نابینا شوم حضرت دعا کردند و دستان مبارکشان برروی چشمان آن نابینا کشیدند و آن شخص بینا شد و حضرت را زیارت کرد و باز هم نابینا شد و این نشان دهنده معرفت و بصیرت آن شخص است .

به این شخص می­توان گفت شیعه واقعی و ما انسانها بعضی مواقع خودمان را چنان بزرگ فرض می کنیم و خودمان را با امام مقایسه می­کنیم در حالی که همه ما را با هم جمع کنند باز هم قابل مقایسه آنان نیستیم.

این میلادهای باسعادت را تبریک عرض می­کنم ارزش ما این است که در برگزاری مراسمات جشن تلاش کنیم ( فردا اغاز ستون گذاری مصلای است).

24 خرداد 5 شعبان مصادف است با میلاد با سعادت امام سجاد(ع) را تبریک عرض می­کنم.

 و اما روز حماسه و روز انتخابات عزیزان حفظ این انقلاب و نظام هر چه قدر مهم باشد این انتخابات هم به همان اندازه مهم است اگر انتخابات مهم نبود دشمنان این قدر سرمایه گذاری نمی­کرد و امید واهی نمی بستد که مردم ایران حضور پیدا نکنند و همچنان که ناامید شدند و مردم از اوایل صبح در پای صندوق ها حضور پیدا کردند و انشا الله امروز حماسه سیاسی تکمیل می­شود با دستان پر برکت و قدرتمند مردم ایران اسلامی عزیزان اینها توفیق است انتخابات توفیق است وگشایشی در کار ایران است و هر گشایشی در کار ایران عقده ای در دل دشمنان ایران است و هیچ دشمنی نمی خواهد عقده و گره در کارش باشد اما این گشایش با پیروی از رهبر معظم انقلاب انجام می­گیرد.

نکته­ای در مورد انتخابات عرض می­کنم مخصوصاً در مورد کاندیداهای شورا معیارها راعرض می­کنیم ما هرکس که انتخاب شود به آنها کمک می­کنیم.

26خرداد شهادت شهدای فدائیان اسلام است که خداوند انشاالله روحشان را شاد کند عزیزان این انقلاب حاصل این خونهای شهدا ست لذا قدر این نظام و انقلاب را بدانیم.

29خرداد 10 شعبان سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) است بنده تبریک عرض می­کنم انشاالله روحیه جهادی که شروع شده است وهمان روحیه در جهاد کشاورزی ادامه پیدا کند.

 30خرداد11 شعبان ولادت علی اکبر(ع) و روز جوان که الگوی بی بدیل و حقیقی برای جوانان است و شما پدر و مادر این الگوی را درخانه های خود ترویج دهید.

 انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) نشان ازاین است که دشمن برای رسیدن به هدف شوم خود از استفاده از هیچ ابزاری دوری نمی­کند لذا دشمن شناسیمان را تقویت کنیم و پشت سررهبری حرکت کنیم و در ولایت مداریمان ثابت قدم باشیم.