نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

بنده خودم و شما خواهران و برادران بزرگوار را به تقوا الهی دعوت می کنم. از محضر خداوند تبارک بخواهیم راه مان، فکرمان ، عملکردمان و جامعه ، همه آنها دیدی الهی ومبتنی بر تقوا باشد، پس تقوا را رعایت کنیم تا برکات آسمان و زمین برایمان عنایت شود.
در مورد خطبه همام مطالبی بیان شود که مربوط به او صاف و ویژگی انسانهای با تقوا، است اما  ویژگیها و خصوصیات انسانهای با تقواچیست؟ امیرالمومنین(ع) در این خطبه ویژگی انسانهای با تقوا را بیان می­کند فرمودند (خلق الخلق حین خلقهم غنین الطاعتهم)بندگان را  خلق کرد ولی از آنها بی نیاز است، بندگان نیازمند او هستند، نه عباد تها، اطاعتهای ما را برای خدا سودی ندارد گناهانمان هم ضرری ندارد این مهم است که ما به خداوند نزدیک شویم و امیر المومنین می­فرماید: اساس زندگی بشر را خداوند تنظیم و تقسیم کرده؛ اولا به این توجه کنیم اگر چه تلاش انسان لازم است اما بخشی از زندگی انسان تقدیر وقضای الهی است ولذا با قبول این تقدیر باید رضایت خداوند را کسب کنیم و بعد در مسیر خداوند حرکت کنیم اینکه خداوند زندگی را تقدیر و تقسیم کرده و معیشت را تامین کرده این به معنای عدم تلاش نیست، تلا ش به معنای راضی شدن به قضای الهی است. سیدالشهداء در قیام عاشورایی خود جنگ کرد اما بعد از این شکست ظاهری خورد در آن گودی قتل گاه هم فرمود: (رضاً بقضائک صبراً علی بلائک) پس امام حسین راضی شد به قضای الهی اما این رضایت به قضای الهی حضرت را از تلاش باز نداشت پس این خداوند است که روزیها را تقسیم می­کند، اوست که مخزن نعمتهاست. لذا در سوره زخرف آیه(32) بیان می­کند آیا دیگران هستند که رحمت الهی را بر تو عنایت میکنند؟ نه! ( ورفعنا بعضهم فوق بعض الدرجات) درجات بعضی ها را زیاد می کنیم البته درجات دنیوی، درجات اخروی غیر از درجات دنیوی است امکان دارد در این دنیا فردی به درجه و منزلت بالایی داشته باشد و فرد دیگری پایین تر از آن باشد است اصلا َهیچ ارتباطی بین مقام دنیوی و اخروی نیست مگر اینکه تقوا باشد، اما در این دنیا اگر در(علامه طباطبا یی) می­گوید قائده استخدام یک قاعده اجتماعی اگر همه انسانها مساوی بودند، به لحاظ توانمندی و پذیرش دستور دیگران آن زمان هیچ کس به حرف کسی گوش نمی کرد و در این صورت نمی­توانستیم جامعه را اداره کنیم این پذیرش امر و نهی دیگران که در بعضی ها هست و در بعضی ها دیگر نیست و هیچ ارتباطی به مقامات اخروی ندارد و این قائده زندگی اجتماعی است، یعنی اگر نباشد قرآن می فرماید : زندگی اجتماعی نظم و سامان پیدا نمی­کند، بعضی ها در عالم دنیا از بعضی انسانهای دیگر در جاتشان بالاست نه فقط به لحاظ تحصیل وغیره حتی به لحاظ روان شناختی بعضی از انسانها اطاعت کننده هستند و بعضی های دیگر هم کمی روحیه امر کنندگی دارند و اگر این دو در خدمت همدیگر باشند و در مسیر اطاعت الهی باشد هر دو آنها باعث آبادانی آخرتشان می­شود و در آخرت البته هیچ گونه ارتباطی با هم ندارند اما اگر اینها در مسیر خداوند و رضای او نباشد وای به حال آن کس که در این دنیا مقاماتی دارد اما در مسیر اطاعت وتقوای الهی نیست (لیتخضه بعضهم بعضن) چرا این درجات اختلاف مراتب را به انسانها دادیم به خاطر این که بعضی­ها مسخره بعضی­های دیگر شوند، بعضی ها در خدمت بعضی­های دیگر باشند تا نظم اجتماعی تحقق پیدا کند و(رحمت ربک خیر من ما یجمعون ) آن چیزی که دیگرا ن احساس می کنند آن را اجماع کنند رحمت خداوند بهتر است لذا امیر مومنان فرمود (قسم بینهم معایشهم) ما به رضایت و قضای خداوند راضی هستیم و او را ستایش می کنیم و هر آنچه را که در تقدیرمان قرار داده به خاطر آن از خداوند سپاس گذاریم پس بنابر این به این توجه داشته باشیم که هم تقوا را رعایت کنیم و ویژگی انسانهای با تقوا اگر این اتفاق بیفتد ( لو ان اهل قران امنو وتقوا) اگر تقوا باشد برکات آسمان و زمین بر انسانها نازل می شود برکت با زیادی بعضی از نعمتها فرق می­کند چون زیادی بعضی از نعمتها برای انسان عذاب است، نعمت نیست، نغمت است با نگاه و چهار چوب دینی عمل کنیم ،کسی که به انسان بلا میدهد اگر بلای رحمت باشد برای مومن است نه برای کافر، مگر به جایی برسند که خداوند ببین از او هیچ گونه یادی از او در جامعه آنها نیست و یا مصلحت بداند و این در پیامبران قبلی بیشتر بود، در امت پیامبر، خود پیامبر به بعد تاحدی این سیره و روش الهی، بیشتر این است که در این دنیا بهره مندی و در آخرت حساب رسی است به اینها توجه داشته باشیم و تقوا را رعایت کنیم ( لقتعنا علیهم برکات من السماء والارض).
سی وچهار سال است ایران اسلامی تحریم شده است و هر امکاناتی بود جهت قصر سازی برای پادشاهان استفاده می­شود اما ایران اسلامی با عزت تمام به راه خود ادامه داد واین راه هم نقطه عطفی یرای تاریخ بشریت شده است و به خاطر همین ابر قدر تها ایران را نقطه عطف خود قرار داده اند گویا هیچ برنامه دیگری ندارند و منفعلانه در پی دست یابی به برنامه های ایران هستند تا آن را خنثی کنند و این نشان از عزمت وبزرگی ایران اسلامی است
و این نشان از عزمت ملت اسلامی و ولایت فقیه است چرا سی و چهار سال قبل چنین کار هایی را نمی­کردند چون ایران اسلامی نبود چیزی که مهم است عزت ایران است، بر علیه انسانها بزرگ نقشه می­کشند و کشور های بزرگ( قسم بینهم معایشهم ) پس این برکت الهی است که سی وچهارسال در سایه سار برکت الهی و ولایت و رهبری امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب برکات بر ما نازل می­شود.
پروردگارا ما را در راه تقوا ثابت قدم بدار ،خدایا برکات مملکت اسلامی را به این مملکت نازل فرما، نماز گذاران جمعه سلامت بدار، ما را از اقامه کنندگان نماز الخصوص نماز جمعه قرار ده.

خطبه دوم :

بنده خودم و شما عزیزان و بزرگواران را به تقوای الهی دعوت می­کنم که حق خداوند برگردن ماست و باید آن را رعایت کنیم و یک مقدار به دنیا به چشم ابزار نگاه کنیم، امیر مومنان می فرماید (عباد الله اوصیکم عباد الله بتفوی الله) امیر مومنان شما و من را به تقوای الهی دعوت می کند (وان الله حق الله علیکم )حق خداست بر گردنمان.
برادران و خواهران برای اینکه بتوانیم بر خداوند حقی داشته باشیم راهش رعایت تقواست (ولموجبتو الا الله حقهم) اگر تقوا را رعایت کنیم بر خداوند حقی دارید و این نشان از مهربانی خداوند است (وستعینو علیها بالله) و برای این که بتوانیم تقوا را به خوبی رعایت کنیم باید از خداوند کمک بخواهیم.
شخصی به خواستگاری حضرت زهرا (س) آمد، عرض کرد یا رسول الله (ص) حاضرم به وزن فاطمه (س) طلا بدهم پیامبر فرمود با من اینگونه حرف نزن، از زمینی کمی خاک برداشت و در دستان آن شخص ریخت و در هنگام ریختن خاک از دستان حضرت به دستان آن شخص خاک تبدیل به طلا می­شود و این به خاطر این بود که پیامبر به غیر از بنده خدا بودن عبد خدا نیز بود، اسیرخواهشات و تمایلات نفسانی نبود ولی ما در این زمانه فقط به خاطر مد اسراف می کنیم و بندگی دنیا را می کنیم ، به خاطر مد تسلیم دنیا میشویم، به خطر مد حق دیگران را ضایع میکنیم، به خاطرمد وام بر میداریم و این نشان از گچ فهمی انسان است یکی از مکروهاتی که در روایات نیز به آن اشاره شده است قرض کردن بیش از اندازه است چون چنین انسانی زیر بار ذلت می­افتد زمانی است انسان مجبور به قرض گرفتن است ولی زمانی است به خاطر مد دست به این کار می­زند واقعا ارزش دارد؟! زمانی است کسی میتواند با این وام برای خود مسکنی محیا کند ولی این وام خواهی­های بی مورد تاچه اندازه میتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد و این وام خواهی­های بی مورد تا چه اندازه مشکلات اجتماعی ایجاد کرده است اما چون وامهای مد گرایانه زیاد می­شود لذا وام های مد گرایانه وام های ضروری را تحت تاثیر قرار میدهد؛ این است سیره فاطمه زهرا(س) ؟!نه! امروزه اگر با افزایش طلاقها مواجه هستیم به خاطر همین وامهای مد گرایانه است، خود مد گرایی، خود مصرف گرایی عامل طلاق هستند، بسیاری از اختلافات خانوادگی به خاطر همین مد است مگر مد چه چیزی است که باید به خاطر آن بهترین و محبوب ترین بنا در محضر خداوند که خانواده است را تحت تاثیر قرار میدهیم.
می فرماید (خلق من انفسکم ازواجا) شما را جفت جفت و خانوادگی خلق کردم تا به آرامش برسید اما خانواده های امروزی با مدگرایی آسایش و آرامش را از محیط خانواده سلب کرده اند(لتسکنو الیها ) خانواده محل آرامش و سکنا است اما بامد گرای آن را بر خود حرام میکنیم.

مناسبتهای ایام هفته:

 روز یکشنبه روز اول ماه رجب است، خواندن دعا یا نماز مخصوص ماه را فراموش نکنیم، دادن صدقه در اول ماه و همچنین ولادت امام باقر(ع) را به محضر آقا امام زمان و پیروان ایشان تبریک عرض می­کنم، حضرت در روایتی می?فرمایند: خداوند برای بدیها و شرور قفل قرار داد و کلید آن قفل را شراب قرار داد؛ یعنی انسانی که شراب می­نوشد از هیچ چیز حیا نمی کند و در جای دیگری می­فرمایند از شراب خوار بدتر انسان دروغ گو است.

24 اردیبهشت: شهادت امام علی النقی را به محضر امام زمان تسلیت عرض می­نماییم ، در منازل خود روضه­هایی برای اهل بیت برگذار کنید و ازتاثیرات آن غافل نشوید؛ لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله میرزای شیرازی و سالروز تاسیسر رژیم صهیونیستی یا روز نکبت واقعا تاسیس این رژیم صهیونیستی آغاز جنایت­های خاورمیانه بود.

27 اردیبهشت: شب لیلةالرغاب است و به اولین شب جمعه ماه رجب می­گویند و دارای 12رکعت نماز است و در این شب هر آرزویی بکنید بر آورده می­شود.
و مسئله انتخابات درمورد انتخابات اولا مواظب باشیم بعضی مانور های انتخاباتی گولمان نزند، به وعده­هایی که نامزدهای انتخاباتی میدهند توجه کافی داشته باشیم و به تجربیات گذشته در مورد وعده های داده شده دقت کنیم.
نکته بعدی در ارتباط با انتخابات آرمانگرا باشیم اما خیال پرداز نباشیم تا زمانی که امام زمان(ع) ظهور نکرده اند بسیاری از مشکلات طبیعی است.