http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30077134

حجت الاسلام "حسین علی زاهدی پور" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قرآن کریم را بزرگترین و با ارزشترین هدیه خداوند به مسلمانان و پیامبر بزرگ اسلام(ص) دانست و افزود: دین اسلام از همان ابتدای نزول خود توجه ویژه ای را نسبت به کتاب و کسب علم داشته و دارد.

وی، به نتایج مطالعه و کتابخوانی در فرد و جامعه اشاره کرد و یادآورشد: کتاب مناسب و خوب نقش هدایت کنندگی برای فرد ایفا می کند و علیرغم افزایش اندوخته های فردی زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را با سرعت بیشتری مهیا می کند.

حجت الاسلام زاهدی پور، کتاب و نوشتن آن را موجب حفظ فرهنگ و ارزشهای یک جامعه دانست و تصریح کرد: دین اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز نوشتن و کتابت را بهترین وسیله برای حفظ دانش و فرهنگ معرفی و برآن تاکید می کنند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان، انسان را نماد ساز و کتاب را بهترین نماد انسان دانست و گفت: انسانها باید ارزش این نماد را بدانند و برای ترویج و گسترش آن تلاش کنند.

به گفته وی، همه کتابها خوب نیستند و افراد برای مطالعه کتاب مناسب باید کتابشناس خوبی باشند تا بدین وسیله از مطالعه کتابهایی که برای انسان سودمند و مفید نیستند پرهیز کنند.

حجت الاسلام زاهدی پور، کتاب را دوست انسان دانست که باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشد و افزود: انسان باید کتابشناس خوبی باشد تا بتواند علیرغم مطالعه کتاب خوب، کتاب مناسب نیز بنویسد و منتشر کند.

امام جمعه ماهنشان قرآن را تنها کتاب خوبی دانست که علیرغم مفید و سودمند بودن تمامی کلمات و جملات آن، هیچ حرف اضافه و زائدی در آن بیان نشده است.

وی به ضرورت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی تاکید کرد و یادآورشد: انسان ها باید از سنین کودکی با کتابهای مناسب آشنا و عجین شوند تا بدین طریق روح آنان با مطالعه و کتابخوانی انس بگیرد.

حجت الاسلام به ضرورت حذف موانع کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه های دیداری و شنیداری بزرگترین مانع برای افزایش مطالعه انسان است که باید از مرکزیت خانه ها و جوامع خارج شود.