خبرگزاری فارس: نماز گذرنامه ورود به دایره ولایت است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان ماهنشان با اشاره به برخی از روایات نقل شده در زمینه اقامه نماز و اهمیت آن در اسلام اظهار کرد: امام صادق (ع) نیز تاکید بسیاری بر نماز داشته و می‌فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک می‌شمارد، نمی‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: نماز یکی از ارکان مهم دین بوده و در آیات و روایات قرآنی نیز تاکید بسیاری بر ادای این فریضه شده است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با تاکید بر اهمیت دادن به نماز در ادارات استان اضافه کرد: باید در ادارات نسبت به اقامه نماز اول وقت اقدام شده و این فرهنگ در ادارات استان جاسازی شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نماز و رابطه آن با ولایت افزود: نماز گذرنامه ورود به ولایت است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور همچنین با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بحث نماز اضافه کرد: اقدامات در دستگاه‌های استان باید بیشتر از چیزی که هست انجام شود.

همچنین در ادامه این جلسه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ماهنشان با اشاره به برخی از اقدامات این ستاد در شهرستان ماهنشان اظهار کرد: در طول فصل بهار یک دوره مسابقه کتابخوانی به تعداد 355 نفر در شهرستان ماهنشان برگزار شد.

ذبیح‌الله غفاری همچنین با اشاره به اجرای طرح یاوران نماز در شهرستان ماهنشان و توسط ستاد اقامه نماز این شهرستان افزود: در این طرح نیز تعداد 20 نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی شرکت در جلسات استانی ستاد اقامه نماز با حضور دبیران ستاد در استان زنجان و همچنین شهرستان خدابنده افزود: برگزاری دوره آموزشی مروجان نماز و شایستگان نماز و نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده‌ها با موضوع نماز و اهمیت آن را نیز از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان ماهنشان عنوان کرد.

همچنین در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان ماهنشان در زمینه ارزیابی ادارات و نهادها از چگونگی برگزاری نماز جماعت و راه‌های برگزاری بهتر این تکلیف شرعی مواردی را ذکر کرد.