حفاظت از منابع طبیعی، حفظ حیات ارزشمند انسانهاست
زنجان- امام جمعه ماهنشان، گفت: حفاظت از منابع طبیعی، حفظ حیات ارزشمند همه ی انسانها بوده و از نسل های آینده ی کشور حمایت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ، در مراسم گرامی داشت هفته ی منابع طبیعی در بخش انگوران، افزود: منابع طبیعی ابزار و وسیله ی زندگی انسانهاست و کسانی که این نعمت خدادادی را تخریب می کنند، ابزارهای زندگی نسل های آینده ی کشور را از بین می برند.
وی، بر ترویج، فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن توسط اقشار مختلف مردم، ارایه ی آموزش های لازم به جوانان و نوجوانان در نهاد خانواده و مدرسه و همکاری بیشتر مردم شهرستان ماهنشان با مسؤولان منابع طبیعی منطقه تأکید کرد و گفت: تخریب کنندگان منابع طبیعی مرتکب گناه کبیره شده و در پیشگاه خداوند مسؤولند.
امام جمعه ی ماهنشان، اعتقاد برخی از مردم مبنی بر پایان پذیر بودن منابع طبیعی، را نادرست و غلط دانست و گفت: مردم متدین ایران اسلامی نسبت به این مسایل آگاهند و ذره ای از عقاید آنها با این مسایل تغییر نخواهد یافت.
زاهدی پور، با تأکید بر استفاده ی صحیح و بهینه ی مردم از منابع طبیعی و بیان این که کره ی زمین بدون منابع طبیعی معنایی ندارد، اظهار داشت: برخورد انسانها با این منابع باید منطقی بوده و از اسراف و تبذیر این نعمت الهی پرهیزنمایند.( منبع خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (