نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، افزودند: انشاا... خداوند متعال توفیق عنایت کند گام های محکم و استوار در جهت کسب رضایت او برداریم و در راه خداوند استوار و محکم حرکت کنیم .یکی از لوازم و ضرورت­های اساسی رعایت کردن تقوا عبارت است از راه امام شناسی، در روز جمعه در بهترین ایام مخصوصاً این روز که عزت این روز بیشتراست. بتوانیم با معنای واقعی قدم برداریم در راه امام شناسی مخصوصاً در این روز مناسبت­های مختلفی است از جمله شهادت آقا امام محمد باقر (ع) است. که از عزمت امام نقل شده فرمود اللمام کلمة الله یکی از آسیب­های جامعه اسلامی به صورت عمومی و جامعه اسلامی شیعه به صورت خاص با آن بر خورد می­کند و مواجع است. عبارت است از عدم شناخت امام اگر مصیبت های جامعه اسلامی را بشماریم امام شناسی ضرورت رعایت تقوا است و آسیب اساسی که جامعه با آن مواجع است و آن اندازه که لازم است امام و امام شناسی در جامعه اسلام شناسی باشد نیست، مصیبت های عالم اسلام آن موقعی شروع شد. که بعداز رحلت پیامبر اعظم (ص) جامعه بدلیل عدم شناخت کافی به امام و همچنین عدم تابعیت کافی از امام راهی که پیامبر اکرم(ص) نشان داده بود آن راه در حقیقت فراموش شد. لذا در این روز جامعه اسلامی آن وحدتی که لازم است از آن وحدت نیز برخوردار نیستند. مومنین و مومنات، خواهران و برادران لازمه اساسی وحدت داشتن معرفت واحده انسانهای که در جامعه زندگی می­کنند اگر معرفت شان هم سو نباشد وحدت ایجاد نمی­شود. وحدت و شناخت معرفت و علم ایجاد می­کند وقتی که علم و معرفت مشترک نباشد اعتقادات هم سو نیستند. وحدت واقعی جامعه توحید قرارنمی­گیرد و جامعه توحیدی اعتقادات وحدانیت خداوند است. وقتی که اعتقاد به وحدانیت باشد همه حرکت می­کنند به سوی خداوند یکتا دیگر جایی ومعنای برای تفرقه و اختلاف نمی باشد. این معرفت و آن پیام اعتقادی امام است. که به جامعه می­دهد جامعه اسلامی چون امام را کنار گذاشت و امام کنار ماند تابعیت کرد از مشرکان آنها که به مصلحت ظاهری شهادتین گفته بودند. آن کسان لاابالی جامعه را بدست گرفتند لذا جامعه شد دسته های مختلف چون شیاطین.  همانا راه خداوند است راه وحدت این وحدت را امام می­دهد اعتقادش را امام می دهد.
معرفت و اعتقاد حرکت عملی را امام می­دهد که به لحاظ عملی این چنین عرض می­کند جامعه برای حرکت در مسیر خود و جهت حرکت در مسیر سعادت به دو عقل نیاز دارد علما به آن می­گویند عقل نظری و عقل علمی عقل نظری معارفی است که انسانها کسب می­کنند. و عقل عملی باید و نباید های جامعه که انسانها به واسط عقل عملی آن را انتخاب و حرکت می­کنند. اما عزیزان جامعه ی که عقل عملی سالم دارد که عقل نظری سالم باشد و زمانی که عقل عملی توحیدی که عقل نظری توحیدی باشد یک دفعه که فارابی فیلسوف پیرو اهل بیت مدینه جاهله را تعریف می­کند و یک دفعه مدینه فاصله تعریف می­کند. مدینه جاهله نظری نیست یا ناقص است اما مدینه ی فاصله آن است که عقل نظری است. که عقل نظری اما با عقل عملی با آن هم سو نیست که جامعه دو تا آن هم لنگ نیست این دو ویژگی عقلی و عقلانیت نظری عزیزان برادران و خواهران این ها را بدانیم و فقط امام است که این را به ما عنایت می­کند.آن جامعه که در برابر امام سمعاً و اطاعتًا نگفت در عقل نظری و در عقل عملی مشکل دارد .اما آن جامعه که عقل نظری توسط امام در آن جا رشد پیدا می-کند.می تواند با پاسخگویی به نفس عماره و تقویت نفس لمامه خودش را رشد دهد. آن کسی که از عقل نظری یعنی از علم امام بهرمند نباشد نمی تواند در راه خداوند حرکت کنند. لذا امیر المومنان حضرت علی(ع) می فرماید: فکر نکنیم که وجود امام هم مثل وجود ما است.  وجود امام متعالی است انسان هرچقدر رشد پیدا کند کلمه خداوند نمی تواند باشد امام کلمه خداوند است و حجت الله دلیل خداوند است روی زمین یعنی هرکس می خواهد نجات پیدا کند از امام پیروی کند و در قیامت اگر گفتند چرا به این راه رفتی با افتخار بگوید که این راهی بود که امام برای من تعیین کرده بود و من هم این راه را ادامه دادم این راه راه امام و امامت است. و نور خداوندی است امام آنهای که امام و اهل بیت (ع)را نشناختند وای به حالشان اما ما که پیرو اهل بیت (ع) محسوب میشویم .امام را بشناسیم امام آن کسی نیست که از انسانهای معمولی کمی بالاتر باشد در برابر امام چون چرا نیست.توحید بدون امامت امکان ندارد. امام حجت خداوند است. اما یک سری ها بعضی فلسفه ها بیان کردند. حتی در روایات که ما می فهمیم بیان کردند. از خودمان احکام خداوند را فلسفه تراشی نکنیم این از توحید دور شدن است.به یکی می­گویی نماز مسافر شکسته است می گوید عقل شما ناقص است در زمان قدیم مسافرت سخت بود لذا به همین جهت است که نماز مسافر شکسته است اما خداوند این حرف که نماز مسافر شکسته است در قرآن بدون قید شرط فرموده است.
حرف امام حرف خداوند است. امام حجت خداوند است اگر امام بخواهد برای حرفهایش دلیل بیان کند من وتو متوجه نمی­شویم. حال یک سری ها بعضی فلسفه ها بیان میشود در روایات که ما متوجه میشویم بیان گردیده. از خودمان برای احکام خداوند فلسفه تراشی نکنیم. که این از توحید دور شدن است.
دقت کنیم در حرف هایمان آن حرفی که مخالف اهل بیت دشمن اهل بیت منافق اهل بیت در برابر اهل بیت به نام مسلمان به دور از امامت و ولایت صبحت می­کند. ما آن حرف ها را نگویم امام از ما انتظار دارد که بگویم فقط چشم وسلام به این می­گویند شیعه این انسان می­شود پیرو اهل بیت چرا با حجاب شویم به خاطر اینکه اهل بیت فرمودند جون حرف اهل بیت حرف خداوند است. چون دلیل های خداوند را عقل ناقص بشری نمی تواند بفهمد.
علم ما قابل اندازگیری با علم امام و پیغمبر نیست چطور می تواند یک پزشک ئفقط دارو را می نویسد نمی توانیم بگویم این دارو را چرا می­نویسی می گوید من دکتر هستم یا شماعلم امام کجا و کل علوم عالم در محضر امام حاضر است. بدون استقلال به علم امام اعتقاد داشته باشیم آن موقع دستور امام را به روی چشم می گذاریم و در آن موقع می­بینیم جامعه مان چقدر نورانی می­شود. هر اندازه جوان پیر میانسال شقاوت ها و بدبخت های جامعه به دلیل دوری از امام است. و چون از علم امام دور هستند خداوند را بهتر نشاختند و چون خداوند را بهتر نشاختیم نمی توانیم انسان با خدا و سعادتمند بشویم. انسان با قرص اعصاب آرام نمی­شود فقط وفقط با یاد خداوند است که انسان آرام میگیرد.
خطبه دوم
امام جمعه ماهنشان در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوای الهی، با تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) بهره مندی از علوم الهی در پرتو امام شناسی را ضامن سعادت جامعه دانسته و علوم امام را علم الهی ارزیابی کردند. و ضمن تشکر از مردم و مسئولان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مراسم راهپیمایی 13 آبان و نماز عبادی و سیاسی جمعه در ارتباط با اینکه چرا امام امت این روز و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند. افزود: این بدان دلیل بود. که اولاً انقلاب اول خود شاه را و سلسله پهلوی راساقط کرد. و از طرفی در این روز همینه ارباب شاه یعنی آمریکا از بین رفت و ضرب ای از مردم ایران دریافت کرد که هنوز هم باید خواری آن را را تحمل کند. که در چنین روزی شاه می­خواست با تبعید امام سلطنت خود را حفظ کند. اما امام با حرکت بیداری بخش کل جهان را با ملت ایران همنوا نمود.
ایشان روز عرفه را روز شناخت خداوند دانسته و دعای امام حسین (ع) در این روز را بهترین توشه برای کسب معرفت الهی معرفی نمودند.
در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، اهمیت فرهنگ راهمان زندگی اجتماعی ارزیابی کرده و ابراز امیداواری کردند که تلاش لازم برای ارتقای فرهنگ عمومی انجام شود.
این در حالی است که بسیار این دغدغه را ندارند. به عنوان کار گروه مد ولباس حرکت چندانی در ارتباط با عفاف و حجاب انجام نداده است چرا که برخی از اعضای آن اعتقادی به این مقوله ندارند.