نماز جمعه این هفته  ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، افزودند تلاش کنیم تا با تقوای الهی به جامعه مان نورانیت ببخشیم یکی از عواملی که انسان را در مسیر تقوای الهی  توفیق می دهد و توفیقات انسان و موفقیت شان را روز افزون می کند عبارت است از اینکه انسان از عقل کامل و عقل الهی بهرمند باشد انسانی که بدون تقوا و عقل الهی زندگی کند در حقیقت  نمی تواند در راه خداوند حرکت کند چون عقل است راهنمای حرکت در مسیر خداوند تبارک وتعالی. آن انسانی که در تاریکی شب حرکت می کند نیازبه روشنایی دارد و چراغ راه لازم است آن هم عبارت است از عقل سالم ، ایمان سالم. در حقیقت پشتوانه عقل سالم و ایمان سالم، عمل صالح است .
رسول اکرم (ص) فرمود: بهترین نعمت خداوند متعال به انسان عنایت می کند عقل است و در روایتی دیگر  امیرالمومنین (ع) می فرماید: بهترین مخلوق خداوند پیامبراند و از میان بهترین مخلوق و پیامبران وجود نازنین ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) است. پس باید خداوند بهترین نعمت اش را به پیامبر بدهد و درعین حال می بینیم که از لحاظ اموال چیزی ندارد اموال بدون شرایط دیگر نمی تواند بالاترین نعمت باشد اگر اموال خدیجه ارزش دارد جان ومال خدیجه فدای رسول الله وفدای راه حسین و فدای راه اسلام بود .پس بهترین نعمت عقل است خواب انسان عاقل بهتر است از بیداری انسان جاهل است اما اگر مقایسه کنیم انسان عاقل در خواب هم بیدار است ولی انسان جاهل در بیداری هم در خواب است چون از نور الهی بهرمند نیست.حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور افزودند:  اولین چیزی که خداوند خلق کرد عقل بود بالاترین عقل، عقل خدا و رسول الله است چرا که پیامبران خلق شدند تا عقل ما را تکمیل کنند در روایت است اگر می خواهی عقل تان تقویت شود کارهایی عقلانی کنید.

خطبه دوم

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبتهای هفته اشاره کرده وافزودند 25 شهریور 17 شوال روز نبرد امیرالمومنین علی (ع) با عمرو بن عبدود در جنگ است در آن روز حضرت علی (ع) دل پیامبر وخداوند و مومنین را شاد کرد آن روز که رسول الله حیدر کرار را فرستاد تا با عمرو بن عبدود نبرد کند . اما امیر المومنین علی (ع) مردانه جنگید و وقتی خواهر عبدود آمد جناز برادرش دید که انگشتر برادرش در دست اش است فهمید که یک جوانمرد او را کشته است. که به همین مناسبت این روز را روز پهلوانى می نامند وپهلوان کسی است در مقابل شیطان پهلوان باشد. امام جمعه ماهنشان همچنین 26 شهریور ماه به کشتار فلسطینیان به دستور شاه حسین در اردن و  کشتار فلسطینیان در اردوگاه‏هاى صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‏ها اشاره کره و جنایتهای آنان را محکوم کردند. ایشان در ادامه 27 شهریور ماه 19شوال روز شعر و ادب فارسی که روز دربزرگداشت استاد مرحوم سید محمد حسین شهریار است  اشاره کرده و افزودند: این شاعر شعرهای مذهبی و حماسی در ارتباط با امیر المومنین علی (ع) دارد که مورد تایید حضرت آیت ا... العظمی مرعشی قرار گرفت.و همینطور اشعاری زیبا در مورد سید الشهداء دارد. این شاعر افتخار مملکتمان مخصوصاً ترک زبانها است رهبر معظم انقلاب می فرمایند: شاهکار شعر شهریار در اشعار ترکی است امام جمعه ماهنشان افزودند چه بهتر بود امروزرا هم روز شعر فارسی می نامیدند و هم شعر ترکی .در این صورت هویت ایرانی بهتر معنادار می بود. خطیب نماز جمعه همچنین 31 شهریورماه به آغاز جنگ تحمیلى با تهاجم نظامى رژیم بعث عراق به جمهورى اسلامى ایران و  آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرده وافزودند احیاگر هویت دینی ایران اسلامی دفاع مقدس است و مدافعان راه حق مصداق آیه شریفه اِنَّ الذَّینَ قَالُوا رَبُنَّا اللّه ثُمَّ اسْتَقامُوا  هستند که در معامله با خداوند رضای او را به قیمت جانشان خریداری کردند و امروز خانواده شهداء به فرموده رهبر انقلاب چشم وچراغ مردم کشورمان هستند.