نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه این شهرستان اقامه شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، نماز را مظهر عبادت و تجلی بندگی خواندند. ایشان گفتند: طبق فرمایش رسول اکرم(ص) نماز ستون دین است. گذر نامه ورود به طور سینا عبادتست و بالاترین مصداق عبادت نیز نماز. قرآن می­فرماید: واستعینوا بالصبر و الصلوه. از نماز برای رسیدن به خدا و حل مشکلات مادی و معنوی یاری بطلبید. ریشه بسیاری از بیماریها، بیماری اعصاب و روان است. نسخه­های روانپزشکی و روانشناسی بیشتر بیماریهای دیگر را رقم می­زند. هورمونهای زنانه و مردانه بر اثر استفاده از داروها از نظم خود خارج می­شوند. برخی بر اثر مصرف داروهای دیگری مبتلا می­شوند. اما خداوند متعال با کمترین هزینه و زحمت این ارامش را برای ما هدیه فرموده است.کسی که خود آرام نبوده و همیشه در حالت تلاطم به سر می­برد چگونه می­تواند من و شما را ارام کند. پزشک خود نیاز به به آرامش دارد. البته به صورت مطلق ما دارو را کنار  نمی­گذاریم. در برخی موارد نیز توصیه­های روانشناسی نامشروع است.مثلاً توصیه به گوش دادن موسیقیهای حرام. نزدیکترین حالت بنده به خداونذ سجده بوده که رکوع مقدمه آنست در روایات داریم هر چه انسان به خاک نزدیکتر شود به خداوند نزدیکتر می­شود. آنچه شیطان را از بهشت راند همین سجده نکردن او بود شیطان در بهشت به دستور خداوند سجده نکرد و از بهشت رانده شد آنوقت برخی انتظار دارند بدون سجده وارد بهشت شوند. علامه امینی(ره) را دیدند که در حرم مطهر امام رضا(ع) زیاد مشغول نماز است علت را پرسیدند فرمود: نماز بهترین هدیه­ای است که می­توانم محضر حضرتش تقدیم کنم. حضرت آدم(ع) نیز با خواندن دو رکعت نماز توبه­اش پذیرفته شد.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبتهای هفته اشاره کرده و افزودند: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم فرمایشات گهرباری را ایراد فرموده­اند لذا سعی کنید از رهنمودهای این رهبر آگاه، مدبر، اهل تهجد، حافظ قرآن و مجتهد وارسته نهایت استفاده را بکنید. خط و مشی نظام را ایشان ترسیم می­کند لذا بر مسئولین واجب است فرمایشات ایشان را سرمشق خویش قرار دهند.مسئولانی که گرداننده امور هستند نباید تعطیلی برایشان معنی داشته باشد.اینها بازوهای رهبری هستند. رهبر عزیز در مورد انتخابات فرمودند: انتخابات یک نعمت است که دشمن می­خواهد آنرا به نقمت تبدیل کرده و امنیت آنرا به مخاطره اندازد. دشمن می­خواهد نظام اسلامی را که الگوست به عبرت تبدیل کند. در بخش فرهنگی جدیت بیشتری به خرج دهید جهاد اقتصادی بدون دستمایه فرهنگی و همراهی مسئولان امکان پذیر نیست. جهاد یعنی هر لحظه در حال تلاش بودن مانند حرکت نظامی. مردم نیز باید در کنار مسئولان باشند. ایشان با اشاره به روز تعاون، به مسئولین و تعاونیها توصیه نمودند در حل مشکلات مردم تلاش بیشتری نمایند. حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید قدوسی ایشان را اسوه فداکاری و ایثار خواندند.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع به سال 1344 هجری قمری توسط وهابیت خبیث شیعیان و مسلمانان را به پاسداری هر چه بیشتر از حریم اهلبت و آثار اسلامی دعوت نمودند. ایشان افزودند: متوکل عباسی نیز با تخریب قبر شریف امام حسین(ع) می­خواست نور الهی را خاموش کند آما نور خدا خاموش شدنی نیست. ایشان با اشاره به قیام خونین 17 شهریور این روز را روز قیام علیه ظلم و طغیان خوانده و آنرا مایه عبرت دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور آب بازی اینترنتی را دور از شأن این نظام دانسته و به نیروهای امنیتی توصیه کردند این گونه موارد را پیگیری کنند. ایشان در ادامه ضمن تشکر از صدا وسیما مرکز زنجان توصیه کردند دست اندرکاران این شبکه مشکلات مردم ماهنشان را بیشترانعکاس دهند. جمعیتی فکر نکنند که این مایه عقب ماندگی این شهرستان خواهد شد. عدالت به معنای تصاوی نیست، عدالت یعنی اینکه هر چیزی را در جای خود قرار دادن و اعطای حق به صاحب حق .
امام جمعه ماهنشان از برنامه هایی که به زبان ترکی اجرا می شد نیز تشکر نموده و پیشنهاد کردند برنامه هایی که مشکلات روستائیان را مطرح میکرد دوباره احیا شده وهفتهای چند ساعت به زبان ترکی نیز آموزش داده شود تا ساختار صحیح زبان ترکی حفظ شود. نوع زبان و اقوام درکنار پیروی از ولایت یک نقطه قوت ویک نعمت بزرگ به شمار می رود سرمایه های فرهنگی را حفظ کنیم فرمایش صریح مقام معظم رهبری این که فرمود آنها که فکر می کنند زبان فارسی منشأ اتحاد است سخت در اشتباه هستند آنچه که به ما وحدت می بخشد اعتقاد به خداوند و نبوت و ولایت است عرب بر عجم و عجم بر عرب هیچ برتری ندارد برتری فقط در تقواست.ان اکرمکم عندالله اتقیکم




برچسب ها : عدالت  , رهبری  , تخریب بارگاه ائمه بقیع  , صداوسیمای مرکز زنجان  , نماز  , دستمایه فرهنگی  ,