نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.

خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پورضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از آنان خواستند خطبه شعبانیه را سرمشق خود قرار دهند. ایشان در ادامه افزودند: پیامبر اکرم(ص) می­فرماید: «با گرسنگی و تشنگی در این ماه گرسنگی و تشنگی قیامت را یادآور شوید». آنجا معلوم نیست حسابرسی­ها چقدر به طول انجامد.«به فقرا و نیازمندان صدقه دهید که هفتاد برابر ثواب دارد». متأسفانه در جامعه ما نسبت به نیازمندان بد بینی ایجاد که باید توجه داشت آنان با تحمل ذلت سؤال انتظار دارند که نیازهایشان برآورده شود.«به کودکان رحم کرده و بزرگسالان را احترام کنید». اینکه صدا و سیما به بهانه استقلال طلبی فرزندان، احترام به بزرگسالان و والدین را زیر سؤال می­برد در حقیقت توجهی به مبانی دینی ندارد. و بالوالدین احساناً. احترام نکردن به بزرگان نشانه انحطاط یک جامعه است. روانشناسی امروز اکثر توصیه­هایش به ظاهر انسانی بوده ولی با مبانی دینی مخالف است. نباید به این سادگی مبانی دینی کنار گذاشته شود. مشاهده می­شود برخی در سخنرانی­های خود آیه­ای از قرآن را آورده سپس یک نظریه روانشناسی را در تأیید آن می­آورند که ناصواب است. تمام علوم در برابر قرآن جهالت محض می­باشد. روانشناسی­ای که در شناخت انسان عاجز است چگونه می­تواند برنامه سعادت به او ارائه دهد. ایشان با اشاره به برخی هنجار شکنی­ها گفتند: این نوع برخوردها در این ماه عزیز در واقع دهن کجی به قرآنی است که می­فرماید: کتب علیکم الصیام.
چرا متذکر نمی­شویم؟
حضرت در ادامه می­فرماید:«صله ارحام کنید». صله رحم عمر را طولانی و به اموال برکت می­بخشد. خداوند متعال در حدیثی قدسی می­فرماید: هر کس صله ارحام را قطع کند من ارتباطم را با او قطع می­کنم.

خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی شقی­ترین انسانها را کسانی دانستند که در این ماه از سفره مغفرت الهی بی بهره باشند. ایشان در ادامه افزودند: شیطان در کمین ماست و می­خواهد ما را از صراط مستقیم به در کند. لذا توصیه­ام این است که در پای منابر حاضر شده و از برنامه­های مساجد عقب نمانیم. فیلمهایی که به نام دین تولید می­شود اغلب آنها بر علیه دین تمام شده و در جهت عادی سازی روابط دختر و پسر می­باشد.
نکته دیگری که می­خواهم توصیه کنم این است که همه ما باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و دقت کافی داشته باشیم مسئولان عزیز توجه داشته باشند که ایشان ضعف­ها را در لفافه بیان می­کنند تا دشمن سوء استفاده نکند. پس باید هوشیارانه در سدد کشف و رفع ضعفها برآیند. مسئله دیگری که رهبر عزیزمان تأکید کردند این است که با همه تلاشها مشکل تورم و اشتغال و فرهنگ کار حل نشده است. با چند ساعت کار در هفته مشکل اشتغال حل نمی­شود. فرهنگ کار و فرهنگ عمومی نیز باید در جامعه پیاده شود متأسفانه در فرهنگ عمومی انسان محوری جایگزین خدا محوری شده و به تبع آن مسئله امر و نهی مورد بی مهری قرار گرفته است.
از دیگر مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که در برخی موارد مثل ساخت مصلی و مراکز فرهنگی اختصاص بودجه به سختی صورت می­گیرد ولی در برخی بخشهای دیگر که اهمیت چندانی در برابر مسائل دینی ندارد بودجه­های کلانی تصویب می­شود.
ایشان در پایان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام مجتبی(ع) و روز ایتام، از مردم خواستند در دستگیری از نیازمندان به آن حضرت اقتدا کنند.