نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین اله وردی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین اله وردی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را تنها راه رسیدن به معرفت الهی دانستند. ایشان در ادامه افزودند: تلاش و کوششهای انسانها در عملکرد و نیت آنها به هم متفاوت می­باشد در زمان رسول خدا(ص) شخصی در فقر و فلاکت زندگی می­کرد اما همسایه­ای ثروتمند داشت که شاخه­های درخت خرمای او در حیات منزل آن فرد فقیر بود و او را از خوردن میوه آن منع می­کرد او خدمت پیامبر(ص) رسید و قضیه را بیان داشتند که حضرت بسیار ناراحت و غمگین شدند و تصمیم گرفتند مشکل او را شخصاً پیگیری نمایند. ایشان به منزل او آمدند و گفتند درخت را بفروش مرد ثروتمند پرسید به چه قیمت؟ فرمود ضامن درخت خرمایی در بهشت می­شوم او قبول نکرد. حضرت پرسید خود قیمتی بده. مرد ثروتمند گفت چهل درخت می­خواهم آنهم در مدینه باید باشد. ایشان به منزل بازگشتند تا به فکر گزینه دیگری باشند اما شخصی از یاران حضرت نظاره­گر این ماجرا بود بلافاصله باغ خود را به ثروتمند داد و درخت را خرید و آن را با خوشحالی در اختیار پیامبر نهاد و مشکل آن مرد فقیر حل شد. ما نیز باید به فکر حل مشکل مردم باشیم. چه خوب است مسئولین ما با دستان خود معضلات مردم را حل نمایند. هر کس کار مردم را لنگ گذارد در قیامت به هر ساعت آن 500 ساعت لنگ می­ماند. فاستبقوا الخیرات یعنی کار همین مرد که مشکل فقیری را حل کرد. بیائید قدم خیر برداریم و خانواده­ها را مسرور سازیم. حضرت تا غروب مشکل او را حل کرد و این آیات شریفه نازل شد والیل اذا یغشی .... ان سیعکم لشتی. اگر این چنین شد فسنیسره للیسری اما بخیل را در تنگنا قرار میدهیم.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین اله وردی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مناسبتهای هفته اشاره کرده و 8مرداد روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی را گرامی داشتند.
ایشان با اشاره به 9 مرداد روز اهدای خون، افزودند: هر کس یک نفر را از مرگ نجات دهد گویا تمام مردم را نجات داده است برخی در بیمارستانها به این خونها نیاز مبرم دارند. حجت الاسلام و المسلمین اله وردی سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری را گرامی داشته و شهادت را حق آن بزرگوار برشمردند. 
امام جمعه موقت ماهنشان ضمن تقدیر از مهندس عبداللهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از خدمات ایشان تجلیل کردند.
ایشان در ادامه افزودند: تنها ماهی که نامش در قرآن آمده ماه رمضان است که به قول پیامبر نفس کشیدن و خوابیدن نیز ثواب دارد. آیا ما مغفرتی بالاتر از این سراغ داریم؟ امیدواریم همه عزیزان مخصوصاً صدا و سیما در مسائل فرهنگی تلاش و کوشش بیشتری داشته و مردم را به مساجد جذب نمایند.  




برچسب ها : رمضان  , معرفت الهی  , اهدای خون  , مساجد  ,