را با او مطرحکند. انسان وقتی در صدد صحبت با شخصی برآید سعی می­کند سخنانش در شأن مخاطب خود باشد. در مناجات نیز مخاطب ما خداوند متعال است. لکن آنچنان که شایسته است معرفت نداریم لذا باید از اهل معرفت بیاموزیم که چگونه با او مناجات کنیم. خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می­فرماید: اگر بندگانم از من سؤال نمودند بگو من نزدیکترینم به آنها. زمانیکه مرا بخوانند اجابتشان می­کنم. دعا و مناجات از بالاترین مصادیق بندگی است. اگر نگاهی به سوره حمد داشته باشیم خواهیم دید که این سوره مبارکه فرازهایی از دعا داشته و پس از اثبات مقام اجل پروردگار با دعاهایی به پایان می­رسد. یکی از دعاهای پر مغز مناجات شعبانیه می­باشد که امام امت می­فرماید: تمام ائمه اطهار(ع) این دعای پر محتوا را قرائت کرده­اند. امام(ع) این مناجات را با صلوات آغاز کرده­اند که علت­هایی دارد.
1. صلوات یک دعاست و خداوند آنرا از هر کسی که باشد می­پذیرد. 2. اگر چنانچه آخر دعا نیز به صلوات ختم شود خداوند حیا می­کند اول و آخر دعا را بپذیرد اما وسط دعا را رد کند. 3. اهل بیت(ع) واسطه خیر و برکت هستند 4. اهل بیت وسیله تقرب به خداوند هستند. وابتغوا الیه الوسیله
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ائمه اطهار(ع) مخصوصاً امام عصر(عج) را بزرگترین هادیان بشریت خواندند. ایشان در ادامه افزودند: وقتی پرونده اعمال ما تقدیم محضر امام(عج)می­گردد اگر چنانچه اعمال ما در مسیر حق و بندگی خدا باشد خوشحال و اگر خدای ناکرده بالعکس باشد ناراحت و غمگین خواهند شد این بدان معناست که باید زمینه­های ظهور را با تلاش و کوشش فراهم آوریم.
امام جمعه ماهنشان ضمن اشاره به مناسبت­های هفته به 24 تیر سالروز بازداشت امام راحل(ره) در پادگان عشرت آباد اشاره کرده و این عمل را از گام­های سقوط نظام شاهنشاهی دانستند. ایشان ضمن تبریک 25 تیر روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، توصیه نمودند که کارکنان این نهادها به فکر منافع مادی نباشند و در صدد افزایش خدمات تلاش نمایند. با اندک مستمری یک خانواده نمی­تواند حتی نیلزهای اولیه خود را تأمین نماید. طرح پزشک خانواد ه یک طرح غربی بوده که هزینه­های اضافی داشته و برای این سازمان در آمدزایی دارد. مردم نباید تحت فشار هزینه­های اضافی و گرانی قرار گیرفته و به بهانه درآمدزایی نسبت به نظام بدبین شوند.
ایشان با تبریک 26 تیر سالروز تشکیل وزارت اطلاعات تضعیف این نهاد را از بزرگترین خیانت­ها دانسته و آنرا همفکری با دشمنان این نظام دانستند.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان به دست اندرکاران این نهاد توصیه نمودند در شناخت افراد و فعالیت­های مربوط به این نهاد کوشا باشند.
ایشان به سالروز اعلام پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام اشاره کرده و افزودند: به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی که کشور با آن مواجه بود امام این قطعنامه را پذیرفتند. اما برخی برای تخریب افرادی، سخنان و تحلیل­های توهین آمیز ارائه می­کنند که در برخی موارد تأثیر پذیری امام از سخنان برخی افراد را مطرح می­نمایند که این توهین به امام امت(ره) محسوب می­شود چرا که امام به مسائل احاطه کامل داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور به 30 تیر سالروز قیام مردم به رهبری آیت اله کاشانی اشاره کرده و شکست مصدق را عدم اطاعت او از مرجعیت دینی دانستند.




برچسب ها : دعاومناجات  , ظهور  , شورای نگهبان  , مرجعیت دینی  ,