مشروح خطبه های نماز جمعه شهرستان ماهنشان مورخ 97/7/20
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه  با اشاره به دیدار سران قوا با رهبر معظم انقلاب، گفت: مسئولان نظام و فعالان اقتصادی باید بدانند که تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی برون رفت از مشکلات اقتصادی ، تبعیت از فرمایشات رهبری و ولایتمداری است؛ چنانکه بسیاری از مشکلات به تبع عدم توجه جدی به فرمایشات ایشان است.
حجت الاسلام  زاهدی پور اظهارداشت: تأسف بار است که در این وانفسا برخی مسئولان به جای پرداختن به مشکلات اصلی، به موضوعات غیر ضروری مانند تأکید بر افزایش حضور زنان در پست‌های مدیریتی بدون توجه به شایستگی‌ها می‌پردازند. حتی برخی‌ها در یک طرح غیر عادلانه تلاش دارند حضور زنان در مجلس را بدون توجه به آرای مردم افزایش دهند.
وی افزود: امروز برخی ساده‌لوحان یا منافقان سیاسی با وجود تجربه برجام، با بی‌شرمی اعلام می‌کنند که فضا برای تنش‌زدایی با آمریکا فراهم است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: بدترین و ذلت‌بارترین و در عین حال بی‌نتیجه‌ترین راهکار برون رفت از مشکلات، خط سازش و عقب نشینی از خطوط قرمز انقلاب است. تجربه عربستان که با بدترین توهین‌ها و ذلت‌ها کشور خود را اداره می‌کند، نمونه عینی و بارز خط سازش با دشمن است. سران بی‌غیرت عربستان تا حد بردگی آمریکا رفته‌اند و خواست آمریکا هم همین است. این در حالی است که یک روز گاو شیرده آمریکا محسوب می‌‌شوند و امروز ترامپ صراحتاً به پاشاه بی‌غیرت عربستان اعلام می‌کند که بیش از دو هفته قادر به ادامه حیات بدون آمریکا نیست.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: مروجان خائن خط سازش با دشمن به ویژه آمریکا، برای رسیدن به منافع مادی خود در صدد تحمیل چنین وضعیتی برای ایران اسلامی هستند. و البته به فضل الهی و با درایت و رهبری‌های فرزانه انقلاب ناکام خواهند ماند.
وی افزود: توصیه ملت ایران به چنین دریوزه‌های سیاسی این است که به جای پروراندن رؤیای باطل پیشرفت در گرو دریوزگی آمریکا، به دامن اسلام ناب محمدی (ص) برگردند و به جای اعتماد بر دشمن بر توان داخلی و ظرفیت‌های حاصل از انقلاب تکیه کنند.
امام جمعه ماهنشان گفت: اگر چه لوایج مبارزه با پولشویی و تروریسم که در مجلس تصویب شد، به نتیجه نهایی نرسیده است،‌ در عین حال باید دانست که حافظه تاریخی انقلاب هیچ چیز را فراموش نخواهد کرد؛ همچنانکه برجام را فراموش نکرده است؛ مردم باید بدانند که نپیوستن به این لوایج یک مشکل است و پیوستن به آن هزاران مشکل را برای کشور خواهد داشت. نکته مهم آن که قید شرط در تصویب نیز از دیدگاه این کنوانسیون اعتبار ندارد، چرا که ارائه شرط فقط در مواردی معتبر است که کنوانسیون اجازه حق شرط را داده باشد. این در حالی است که در مواردی مانند تعریف از تروریسم چنین اجازه‌ای داده نشده است. ماده شش کنوانسیون cft تأکید می‌کند که هیچ بهانه قومی، مذهبی و نژادی نمی‌تواند تعریف تروریسم را تغییر دهد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: خطر محدودیت براى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى؛ یک نمونه مشخص از خطر محتمل در پیوستن به کنوانسیون ایجاد محدودیت براى سپاه است. دولت آمریکا عضو این کنوانسیون است و از طرف دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را به‏ عنوان گروه حامى تروریسم ذیل دستور اجرایى 13224 شناسایى کرده است. در صورت پیوستن ایران به این کنوانسیون دولت آمریکا میتواند از ایران درخواست کند تا همکارى اطلاعاتى و قضایى در زمینه مقابله با فعالیت‏هاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى انجام دهد. به‏ طور طبیعى ایران این درخواست را نمى‏پذیرد و در نتیجه فشار بر ایران زیاد خواهد شد.