قرآن کریم می­فرماید: فلینظر الانسان الی طعامه. بسیاری از انحرافات در جامعه بر اثر تناول غذای حرام است. بسیاری از نورانیت­ها، عرفان­ها و پاکی­ها ثمره غذای پاک و حلال می­باشد. حرام خود بر دو نوع است: یکی اینکه غذا خود حلال است اما تصرف به صورت غصبی بوده و در ملک ما نیست و دیگری اینکه خود غذا حرام است مثل مشروب و انواع مواد مخدر که ذاتاً حرام هستند. حتی کسب روزی از این طریق نیز حرام می­باشد. برخی برای شراب و امثال آن توجیهات ابلهانه­ای مثل داشتن منفعت برای بدن و .... می­آورند که این توچیهات قابل قبول نیستند در روایات داریم شرابخوار نماز گزار چهل روز عبادتش مورد قبول خداوند نخواهد بود. البته اگر توفیق نماز خواندن پیدا کند. بسیاری از بیماریهای ژنتیکی نیز از غذا ناشی می­شوند. بانویی نزد حضرت رسول اکرم(ص) عرضه داشت یا رسول الله فرزندانم ناقص به دنیا می­آیند علت چیست؟ حضرت پرسید نکند شوهرت شراب مصرف می­کند؟
یعنی برخی جهش­های ژنتیکی ممکن است از مصرف مشروبات الکلی نشأت بگیرد.
حضرت رسول اکرم(ص): هر کس چهل شبانه روز غذای حلال میل کند خداوند قلبش را نورانی می­گرداند در مقابل می­فرماید: هر کس از راه حرام کسب و کار نماید توشه­اش عذاب الیم جهنم خواهد بود.
وقتی سیدالشهداء(ع) برای اتمام حجت آمدند فرمودند: آیا من فرزند رسول الله علی و فاطمه نیستم؟ گفتند آری هستی و این را می­دانیم اما قطره­ای آب به شما نمی­دهیم حضرت فرمودند: شکمهایتان از حرام و شبهه پر شده است. آری نتیجه لقمه حرام کشتن امام و اولاد اوست. کسی که استخوانهایش با غذای حرام محکم شود به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در راه حق حرکت نخواهد کرد.
 باید به تربیت دینی توجه ویژه داشته و از تناول لقمه حرام پرهیز کنیم. و از تصرف در بیت المال که از مصادیق اکل حرام می­باشد بر حذر باشیم.
امام صادق(ع)فرمودند: پرهیز از لقمه حرام نزد خداوند از هفتاد هزار عمره مقبوله بالاتر است.

خطبه دوم
 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  به مناسبتهای هفته اشاره کرده و 6 تیر سالروز قصد سوء منافقین به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از توطئه­های شکست خورده دشمنان این انقلاب دانستند. ایشان در ادامه افزودند: از عنایات خداوند متعال وجود پر خیر و برکت رهبر عزیزمان بود که او را برای ملت ما حفظ کرد که حقاً یک سرمایه عظیم و گرانبها محسوب می­شوند که باید قدر این نعمن بزرگ را بدانیم و خداوند بزرگ را شاکر باشیم.
مناسبت مهم دیگری که پیش رو داریم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. اگر بخواهیم فرزندانمان در مسیر قرآن وعترت حرکت کنند باید به حرکات آنان توجه داشته باشیم. بازیهای کامپیوتری و سی دی­های مبتذل زمینه انحراف آنان را فراهم می­کند. بازیهای جنگی قساوت قلب آورده و چیزی را که ارزش نیست را به عنوان ارزش معرفی می­کند. همه این برنامه­ها هدفمند تولید و پخش می­شوند. بسیاری از محصولات سینماها بنیان خانواده­ها را به مخاطره می­اندازند. باید مراقب فرزندان خود باشیم و آنان را در مساجد کنار خود بنشانیم تا با آموزه­های دینی آشنا شوند.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع) توصیه کردند روضه­های خانگی را ترک نکنید و لو چند نفر باشید. و یاد اهل بیت را زنده بدارید.
ایشان با اشاره به شهادت آیت­اله دکتر بهشتی ایشان را یک اسلام شناس و نظریه پردازی بزرگ دانسته و افزودند: آیت اله بهشتی به صورت مبنایی بر سنگر دشمنان اسلام حمله می­برد. راه او راه عدالت و آزادی بود. مهمترین هدیه قوه قضائیه به جامعه قضاوت عدالت محوری می­تواند باشد.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن مبعث حضرت ختمی مرتبت(ص) ایشان را یک هدیه بزرگ الهی خواندند و تأکید کردند: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به جامعه ارزانی داشت و با آمدن ایشان جامعه متحول شد. امیدواریم با حرکتهای خود مبعث ان حضرت را احیاء نمائیم.
 امام جمعه شهرستان ماهنشان در پایان به مشکل آب شیرین ماهنشان پرداخته و گفتند: خرابی دستگاههای آب شیرین در این شهرستان مردم را با مشکل مواجه ساخته و مسئولین زیربط موظفند در رفع این مشکل نهایت تلاش خود را به کار گیرند اگر مشکل لاینحلی وجود دارد مردم را در جریان قرار دهند تا اینجانب نیز در صورت امکان اقداماتی انجام دهیم تا این معضل مرتفع گردد.

<** ادامه مطلب... **>

<** ادامه مطلب... **>




برچسب ها : غذای حلال  , شراب  , موادمخدر  , تربیت دینی  , مبعث  ,