مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته ماهنشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 5 مرداد 13 ذیقعده و با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد برای همیشه دشمن را نا امید کرد که ان ربک بالمرصاد.
حجت الاسلام زاهدی پور با تبریک پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، نماز جمعه را مهم‌ترین شاخصه اسلامی بودن نظام اسلامی دانست و اظهارداشت:همانطور که امام راحل فرمودند، نماز جمعه از برکات این انقلاب است و به عنوان یک سنگر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید روز به روز تقویت شده و در فرهنگ عمومی کشور نهادینه شود.لذا با توجه به اهمیت آن است که بیشترین مخالفت‌ها و دشمنی‌ها از سوی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با این نهاد الهی و انقلابی صورت می‌گیرد.
وی بابیان اینکه نماز جمعه بهترین محل برای نزدیکی دل‌ها و جان‌ها به همدیگر بوده و مظهر وحدت، همدلی و امید است،افزود: امام جمعه زبان گویای نظام اسلام و مردم عزیز است و بر این اساس است که نماز جمعه منشأ خدمات فراوانی در این سرزمین اسلامی شده است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: برخورد مقتدرانه و اتمام حجت مسئولان به ویژه رئیس جمهور کشورمان با غرب به ویژه با رئیس جمهور آمریکا، هم مایه عزت است و هم وحدت بخش است. قطعاً همین وحدت و همدلی موجب عزت و سربلندی برای ایران اسلامی بوده و حتی بسیاری از مشکلات اقتصادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر غلط بودن جدایی دیپلماسی و سیاست خارجی از ایدئولوژی و دین تأکید کرد: دیپلماسی انقلابی تأمین کننده مصالح و هویت مملکت مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت است.
وی بابیان اینکه جدا کردن دیپلماسی از ایدئولوژی به معنای غیر انقلابی کردن بخشی از نظام است،
افزود: بخش اعظم سیاست قرآنی و الهی مربوط به سیاست خارجی و دیپلماسی است و هویت بین المللی نظام اسلامی بر اساس همین سیاست شکل گرفته و معرفی هم شده است.
♦?امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:برخی تلاش دارند با جدا کردن دیپلماسی از ایدئولوژی به اهداف خود مبتنی بر وابسته کردن نظام به بیگانگان برسند؛ این در حالی است که اصولاً یک نظام انقلابی اساساً مبتنی بر ایدئولوژی تأسیس شده و جدا کردن ایدئولوژی از دیپلماسی به معنای غیر انقلابی کردن بخشی از نظام بوده و در نهایت به سکولاریزم در همه عرصه‌ها خواهد انجامید.
حجت الاسلام زاهدی پور گفت: در یک کلام باید گفت جدا کردن سیاست و دیپلماسی خارجی ضربه به نظام از درون بوده و هویت آن را مخدوش و مشوش خواهد ساخت.
وی تأکیدکرد: برخی به دلایل مختلف فکر می‌کنند اگر بخواهند معتقد به ایدئولوژی و دین باشند، قادر به تعامل با دنیا نخواهند بود، این در حالی است که مکتب اسلام بالاترین دعوت کننده به تعامل است، اما تعامل نباید به معنای تسلیم و سازش و پذیرش ذلت باشد. بعضی وقت‌ها این نوع از نگاه ریشه در منافع فردی برخی‌ها دارد. اما به ظاهر به نام مصالح کشور جوسازی و غوغاسالاری می‌کنند.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: قطعاً‌ ملت ایران با الهام از مبانی ناب دینی اجازه نخواهد داد که وابستگان و جیره‌خواران غربی با کنار گذاشتن اسلام ناب محمدی، سرنوشت کشور را به اجانب و دشمنان بسپارند.
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: قانون نژادپرستانه دولت یهود نشان می‌دهد که این غده سرطانی نه با مردم فلسطین بلکه با تمام نژادهای بشری سر جنگ و ستیز دارند.
وی افزود: صهیونیست‌ها به زغم خود با این قانون که بخشی از طرح معامله قرن ترامپ و به تعبیر رهبر معظم انقلاب طرح شیطانی است، آخرین تلاش‌های مذبوحانه را برای بقا و جلوگیری از اضمحلال خود دارند. اما باید بدانند که این موجود شوم محکوم به شکست است و قطعاً مسلمانان عالم به زودی نماز شکر آزادی قدس را در آن جا اقامه خواهند کرد. چرا که وعده الهی قطعاً محقق خواهد شد که فرمود: أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.
??امام جمعه شهرستان ماهنشان : عروسک‌گردانان رژیم صهیونیستی تلاش دارند با وضع این قانون از سویی هویت تاریخی، ملی و دینی فلسطین را با چالش مواجه سازند و از طرفی هویت ساختگی برای رژیم صهیونیستی معرفی کنند. و از این طریق در خاورمیانه که مرکز حضور اسلام است‌، تشتت و تفرقه ایجاد کنند. و همین تلاش‌ها کافی است که بی‌بصیرت‌هایی که شعار نه غزه و نه لبنان را سر می‌دادند بفهمند که اسرائیل نامشروع نه فقط دشمن فلسطینیان که بلکه دشمن همه خاورمیانه و به ویژه مسلمانان است.
ادامه دارد
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به شهادت 8 نفر از بسیجیان اهل سنت توسط گروهک پژاک گفت: این حرکات مذبوحانه‌ای چون به خاک و خون کشیدن بسیجیان یک هشدار است و در عین حال نظام اسلامی و نیروهای مسلح و مرزبانان کشور چنین حملاتی را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و قطعاً پاسخ‌‌ها پشیمان‌کننده خواهد بود.
وی با اشاره به 11 مرداد 19 ذیقعده سالروز شهادت آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری ، افزود: حرکت انقلابی شیخ فضل الله نوری نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و نشانگر کارنامه درخشان علمای شیعه است که برای حفظ دین و ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند و اسلام ناب را تا امروز در میان مردم زنده نگه‌ داشته‌اند.