همه اهل عالم علی را دوست می­داشتند همانا جهنم را خلق نمی­کردم. چه کسی به جز او در خانه خدا متولد و در خانه خدا به شهادت رسید؟
حضرت علی(ع) می­فرماید: ای مردم من به واسطه دو عمل بر شما بیمناکم؛ اولی پیروی از هوی و هوس و دیگری آرزوهای دور و دراز. وقتی با هوی و هوس تصمیم بگیرید حق را زیر پا می­گذارید و با آرزوهای دراز آخرت را فراموش می­کنید.
آنچه همه ما را گرفتار خویش کرده، این همه خودکشی­ها، کشتار مردم بی دفاع و.... همه از این دو عمل ناشی می­شود.

خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین بهلولی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به تقوای الهی به 27 خرداد  سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) اشاره کرده و با گرامیداشت این روز تشکیل این نهاد که خدمات ارزنده­ای به کشور ارائه کرده را از الطاف خداوند دانستند.
ایشان ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) آن حضرت را ادامه دهنده راه سیدالشهداء و روشن کننده حقانیت کربلا دانستند. امام جمعه موقت ماهنشان افزودند: در بزرگواری و عظمت حضرت زینب می­توان گفت؛ عصمت، علم و پاکدامنی را از مادرش زهرا(س) به ارث برده است.
خطیب جمعه ماهنشان به 31 خردادسالروز شهادت دکتر چمران اشاره کرده و افزودند: این شهید بزرگوار در جبهه­های حق علیه باطل خدمات ارزنده­ای به انقلاب اسلامی ارائه کرد که ملت ما نباید او را فراموش کند. ما مانند او را کم داریم.
ایشان تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام را از دیگر برکات این نظام دانستند.




برچسب ها : ولایت  , پیروی از هوی و هوس  , اعتکاف  , حضرت زینب  , دکتر چمران  ,