خطبه اول حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، تقوی را بهترین ذخیره و توشه آخرت ارزیابی کردند. ایشان در ادامه افزودند: تا انسان به منبع عزت وصل نشود نمی­تواند عزیز باشد. امروز که روز جمعه است متعلق به آقا امام زمان(عج) می­باشد. یکی از عبادتهای مهم انتظار فرج آن بزرگوار است. رسول اکرم(ص) بالاترین و بهترین عبادتها انتظار فرج است. و انتظار فرج یعنی امید داشتن.**> **>**>چنانچه خداوند متعال می­فرماید: لا تقنطوا من رحمت الله.... لذا نا امیدی در حد شرک به خدا بوده و از گناهان کبیره به شمار می­آید چرا که جز کافر از رحمت او نا امید نمی­شود. یکی از بزرگترین رحمت­های الهی ظهور آن امام عزیز می­باشد. اما این انتظار برای منتظران آسیب­هایی هم ممکن است داشته باشد. من جمله انکار وجود آن حضرت از ناحیه برخی منتظران که دچار شک و تردید شده­اند. یا معنا کردن انتظاربه این که ما هیچ گونه تلاشی در جامعه نداشته باشیم و فقط منتظر باشیم که خودحضرت ظهور کرده و مشکلات ما را حل نمایند. و همینطور تعیین وقت برای ظهور منجی عالم بشریت از خطاهای فاحش و بزرگ محسوب می­شود. یکی از بزرگان منتظران را ضمن مثالی به 4 گروه تقسیم بندی می­کنند. گویند پدری 4 فرزند خود را مأمور کرد تا زمان بازگشت او خانه را نظافت کرده و از آلودگیها بزدایند. اما خود از پشت پرده نظاره گر احوال آنان بود تا چگونگی فعالیت آنها را مشاهده کند. فرزند اول که به لحاظ درایت و هوش بسیار ضعیف بود بدون هیچ اقدامی در گوشه­ای نشست گویا سخنان پدر را متوجه نشده است. فرزند دوم شرور بود و از مرتب کردن خانه جلوگیری می­کرد. و فرزند سوم که خنگ به نظر می­رسید با مشاهده اعمال شرورانه برادر در گوشه­ای شروع به گریه کرد. اما فرزند چهارم که زیرک و باهوش بود بدون معطلی سفارشات پدر را انجام داده وخانه را به نحو احسن مرتب و نظافت نمود. این چهار فرزند همه منتظر پدر بودند اما همه آنها وظیفه خود را به خوبی تشخیص نداده بودند. منتظران حضرت ولی عصر(عج) را می­توان به 4 گروه تقسیم کرد. ما باید مانند فرزند چهارم آن مرد زیرک و هوشیار بوده و با تشخیص اوامر او سعی بر انجام درست وظایف خود نماییم. انسان­ها از وجود حضرتش همانند خورشید پشت ابر فیض می­برند. شهید مطهری(ره) در مثالی می­فرماید: اگر شما مهمان عزیزی داشته باشید آیا روشن کردن چراغ منزل وظیفه شما نیست. ما باید چراغ خانه دلمان را برای استقبال از حضرتش همیشه روشن  نگهداریم. جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و پیاده کردن اوامر الهی از خصوصیات چنین منتظران آن بزرگوار می­باشد که ما سعی کنیم به این رفتار خود را زینت دهیم تا از منتظران حقیقی حضرتش باشیم انشاءالله.

خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور اما جمعه شهرستان ماهنشان ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، ماه رجب را ماه توبه و انابه و استغفار خوانده و آنرا طبق برخی روایات منتسب به وجود نازنین مولی الموحدین حضرت علی(ع)دانستند.ایشان در ادامه افزودند: امر به معروف ونهی از منکر یکی از اساسی­ترین برنامه­های اسلام به شمار می­آید که طبق برخی احادیث و روایات از نشانه­های ایمان تلقی شده و از دستورات خداوند متعال می­باشد. چنانچه خداوند متعال می­فرماید: ولتکن منکم امه یدعون ال الخیریأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر اولئک هم المفلحون. . متأسفانه این مقوله مهم در جامعه ما مظلوم واقع شده است. همانگونه که اخیراً دو نفر از هموطنان عزیزمان به جهت امر به معروف و نهی از منکر مضروب و مجروح شده­اند. ایشان ضمن اشاره به مجروح شدن یک طلبه فداکار که چشم خود را در راه نجات ناموس مردم از هتاکی و تجاوز از دست داد  این جسارت را ضعف برخی مسئولان بی درد دانستند.
اما جمعه شهرستان ماهنشان افزودند: اگر قرآن ما را بهترین امت­ها می­خواند به جهت امر و نهی می­باشد. کسی که امر به معروف و نهی از منکر را فضولی در کار دیگران بداند یا معتقد به مقوله عیسی به دین خود، موسی به دین خود باشد قطعاً از داشتن ایمان واقعی محروم است. در این رابطه گشت­ها و نیروهای امر به معروف باید مثل گذشته در کشور فعالیت داشته باشند. همه ما باید بیدار باشیم. درخواست مردم شهرستان ماهنشان از قوه قضائیه این است که ایجاد کنندگان ناامنی در کشور را به اشد مجازات برساند. حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور غیرت را از شاخصه­های مهم یک مسلمان دانسته و برخی بی عفتی­ها را ناشی از بی غیرتی برخی مردانی ارزیابی کردند که به حجاب و عفاف ناموس خود بی تفاوت هستند. ایشان ضمن اشاره به میلاد با سعادت امام محمد تقی(ع) و سید الکونین حضرت امیرالمومنین علی(ع) تولد ولایت را گرامی داشته و اهل بیت علیهم السلام را پرچم  اسلام خواندند.
امام جمعه ماهنشان عزل بنی صدر را یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب دانسته و آنرا نشان دهنده اهمیت ولایت ارزیابی کردند. ایشان با اشاره به وز جهانی صنایع دستی، احیای صنایع دستی را احیای هویت و فرهنگ جامعه خوانده و صنعتگران تلاشگر را سرمایه­های با ارزش جامعه خواندند. ایشان ابراز امیدواری کردند با رشد صنایع دستی کشورمان بیش از پیش از وابستگی­ها نجات یابد.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن تبریک هفته محیط زیست تأکید کردند: خداوند متعال طبیعت را مایه  سرور و زینت زمین قرار داده و نباید با تخریب محیط زیست زیبایی را از محیط زندگی خود بگیریم . این یک امانت برای نسل­های آینده است. در حقیقت محیط بانان گرانقدر ما امانتداران این سرمایه عظیم هستند. حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، یکی از خصوصیات این نهاد را متبرک شدن به نام مقدس جهاد خوانده و افزودند: جهاد سازندگی هم در جبهه­ها و هم در پشت جبهه با کمترین امکانات خدمات شایان ذکری را ارائه کرده و می­تواند الگویی مناسب برای سایر نهادها باشد. ایشان در پایان راه اندازی تاکسی جهت جابه جایی مسافران در داخل شهر ماهنشان را یک ضرورت ارزیابی کرده و از مسئولین زیربط در خواست کردند تا در رابطه با این امر اقدامی اساسی  انجام دهند.




برچسب ها : جهاد  , تولد ولایت  , محیط زیست  ,