خطبه اول
توصیه به تقوای الهی:
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در آغاز خطبه­ها ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به ایام پایانی سال اشاره کرده و گفتند: ایامی که در آن واقع شده ایم ایام آخر سال 1389 هجری قمری است. این سال هم به پایان رسید و انشاءالله وارد سال جدید خواهیم شد. توجه کنیم همچنانکه همه ما با خانه تکانی و نو کردن البسه­ها، خود را آماده تغییر وتحول می­کنیم به فکر سفر آخرت بوده و به فکر تغییر زندگی معنوی خویش باشیم چرا که دنیا مقدمه آخرت بوده و آنچه باقی است ذات اقدس الهی می­باشد. همه وجودها غیر از وجود باری تعالی عارضی بوده و هر کس که خود را به این سرچشمه وجود وصل نماید جاودانه می­ماند.
زلزله اخیر ژاپن و درسهای آن:
ایشان با اشاره به زلزله اخیر ژاپن افزودند: اینها همه درسهای پروردگار است که انسانها باید از این کلاس درس عبرت بگیرند. هیچ قدرتی در برابر او تاب مقاومت نداشته و محاسبات بشری در مقابل حضرتش با شکست مواجه خواهند شد. ما باید با مشاهده این گونه حوادث، زلزله هولناک قیامت را بیاد آوریم که در آن روز مادران فرزندان خود را رها کرده و زنان حامله از خوف و وحشت حملشان را سقط می­کنند. در آن روز مردمان مست و بیهوش اند اما آنان مست نیستند بلکه از این روز بزرگ به وحشت و هراس افتاده­اند. حضرت علی (ع) می­فرمایند: از خدا بترسید و در راه او جهاد کنید قبل از اینکه خشم و غضب او شما را دریابد.
دفترچه راهنمای بشر:
خطیب جمعه ماهنشان در ادامه سخنان خود عنوان کردند: وقتی برای انسان چیزی می­آورند در کنارش دفترچه راهنمایی به او می­دهند تا در هنگام بروز مشکل با مراجعه به آن  مشکل را رفع نماید . خداوند متعال نیز دفترچه راهنمایی برای بشر فرستاده که در مواجهه با مشکلات به کمک آن از فراز و نشیب های سخت زندگی عبور کند به فرمایش علامه حسن زاده آملی، دفترچه راهنمای بشر، کشف تام محمدی، فصل الخطاب محمدی(ص) قرآن است. پس بیایید برنامه های این کتاب آسمانی را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.
توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی:
امام جمعه شهرستان ماهنشان تأکید کردند: همه عزیزان باید به پیام نوروزی رهبری توجه تام داشته و توصیه های رهبر عزیز را سرمشق فعالیتهای خود در سال جدید قرار دهند.
خطبه دوم:
توصیه به رعایت تقوای الهی:
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان، نماز گزاران را به تقوای الهی دعوت کرده و با روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) که فرمود:" ای معاذ از خدا بترس وراستگو باش "
نمازگزاران را به راستگویی تشویق نمودند.
مناسبتهای هفته:
1. قلع و قمع مظلومان بحرین توسط نیروهای نظامی عربستان:
امام جمعه ماهنشان در ادامه به جریان سرکوب گرانه قیام مردم بحرین توسط سعودی ها اشاره کرده و افزودند:75 درصد از مردم بحرین مذهب شیعی دارند و دولت وهابی عربستان به جهت مسائل مذهبی قصد سرکوب شیعیان این کشور را دارد و این اوج حقارت این دولت وهابی که غلامان حلقه به گوش آمریکایی و صهیونیستی هستند را نشان می­دهد. امیدواریم با ظهور حضرت ولی عصر(عج) ستمدیدگان جهان از بند ومستکبران رهایی یابند.
 ایشان عنوان کردند: متأسفانه برخی افراد با طرح شبهه گرانی در ایران و ارزانی در عربستان قصد تخریب و زیر سؤال بردن نظام جمهوری اسلامی را دارند. کشور عربستان با 19 میلیون جمعیت روزانه 12هزار بشکه نفت به کشورهای دیگر صادر می­کند در حالی که کشور ما با بیش از 75 میلیون جمعیت روزانه 4 هزار بشکه صادرات نفت داریم. پادشاه بی دین عربستان یکی از سرمایه دار ترین افراد دنیا به شمار می­رود واین در حالی است که بیشتر مردم، مخصوصا شیعیان این کشور با فقر مالی دست و پنجه نرم می­کنند. با کمی دقت تفاوت سیاست ولایی و سیاست غرب محوری را به وضوح در خواهیم یافت.

2. هجوم مأموران شاهنشاهی به مدرسه فیضیه:
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور گفتند:120 کماندوی شاهنشاهی در دوم فروردین سال 1342 ه ش همزمان با شهادت امام صادق(ع) به مدرسه فیضیه قم حمله کرده و جمعی از طلاب این حوزه را به شهادت رساندند که یاد و خاطره آنها را گرامی می­داریم.
3. بیست ونهم اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت
 امام جمعه ماهنشان عنوان داشتند: 29 اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت است. که این نعمت الهی از دست بیگانگان خارج شد. اما درسی که باید از این جریان گرفت این است که باید همواره پشتیبان ولایت و رهبری آگاه روحانیت بود. چرا که مصدق با دهن کجی و بی توجهی به این امر دچار شکست شد اگر این بی توجهی ها صورت نمی­گرفت شاید نظام استبداد شاهنشاهی زودتر به ورطه سقوط نزدیک می­شد.
4
. مسأله قیمت سرسام آور قبض ها
خطیب جمعه ماهنشان در پایان خطبه ضمن حمایت از مسأله هدفمندی یارانه ها عنوان کردند: ما از این طرح اقتصادی بزرگ حمایت می­کنیم اما باید ضعفهای آن به سرعت بر طرف شود. قبض­هایی که اخیرا صادر شده برخی را وادار به موضع گیری در برابر دولت و حتی نظام کرده است اقلیم استان ما با اردبیل چندان تفاوت نداشته وباید این استان نیز در اقلیم یک قرار گیرد. ایشان افزودند:تعرفه ها باید اصلاح شده ومبالغ واریزی نیز در حد کفاف تعدیل گردد. همچنانکه دولت خدمتگزا هزینه های جاری سال را افزایش داده مبالغ یارانه واریزی نیز باید افزایش یابد.